Zpět na hlavní stránku obce

CYKLOTRASY

(Březník, Kuroslepy, Kralice nad Oslavou, Rapotice, Sudice a Ketkovice)

1. Cyklotrasa (červená barva) pro rodiče s dětmi v délce cca 16 km.

Cyklotrasa začíná: Březník pohostinství Na Růžku (možnost parkování a občerstvení) po silnici směrem na Kralice nad Oslavou, křižovatka se silnicí č. 23 (Brno - Třebíč) vlevo na Náměšť nad Oslavou, odbočit nad Kralicemi vlevo na polní cestu (v pravotočivé zatáčce, umístěn malý objekt telecomu) směrem na Velkopolský dvůr, vlevo po silnici k přejezdu železniční trati pokračovat dále po silnici směrem na Březník, odbočit vpravo na lesní zpevněnou (asfaltová) cestu (Annina cesta, lipová alej), tato zpevněná cesta Vás povede lesem až nad Skřipinský splav (přijede se k budově letního stanového tábora - DD Třebíč) v délce 6 km, závěr této lesní cesty není již zpevněný a značně klesá k potoku, kde je porušen mostek, u budovy tábora vlevo po lesní cestě kolem řeky Oslavky (levý břeh, možnost drobného občerstvení - studna), výjezd u Skřipinského mlýna na silnici, kde odbočíme vlevo do stoupání směrem po silnici na Kuroslepy, na křižovatce do prava a sjíždíme do obce Kuroslepy, kde je možnost občerstvení, kaplička, el. hodiny, prodejna a pohostinství, na návsi za kapličkou vlevo po silnici (mírné stoupání) směrem do Březníka, před obcí Březník na křižovatce umístěna kaplička - vlevo, sjíždíme mírným klesáním do obce Březník po hlavní silnici, na křižovatce v centru obce vpravo na Kralice nad Oslavou, po ujetí 100 m u sochy Svatého Josefa a budovy pošty vlevo po místní komunikaci k pohostinství Na Růžku.

2. Cyklotrasa rekreační (modrá barva) v délce 13 km.

Cyklotrasa začíná: Březník pohostinství Na Růžku (možnost parkování a občerstvení) po silnici směrem na Náměšť nad Oslavou, před výjezdem z obce u objektů Družstva LUH odbočíme vlevo na panelovou cestu, která po 150 m přechází ve zpevněnou asfaltovou cestu, která Vás dovede k osadě U Lamberka - studna a o víkendech možnost drobného občerstvení, kolem této osady po zpevněné cestě (200 m) se napojíte na další zpevněnou cestu (dáme se mírně vlevo) - Annina cesta, po ujetí 350 m po asfaltové cestě odbočíme vpravo na lesní cestu (mírné klesání a následně stoupání), která vede přímo k řece Oslavce (Jindřichova lavka), u řeky Oslavky se dáme vlevo po jejím levém břehu ke Skřipinskému mlýnu (3,5 km - chatová oblast), vyjedeme na silnici, kde odbočíme do prava a po ujetí 200 m odbočíme před silničním mostem přes řeku Oslavku vlevo na lesní cestu (chatová oblast), směr levý břeh Oslavky (červená turistická značka) až po hájovnu Sedlačka, tam lze krátce odbočit na hrad Kraví Hora, vrátíme se k hájovně Sedlačka a po lesní zpevněné cestě pokračujeme ve zvlněném terénu lesem nad obec Kuroslepy, po této cestě pokračujeme do obce Kuroslepy (klesání) a na návsi před kapličkou odbočíme vpravo po silnici vedle pohostinství směrem na Březník, před obcí Březník na křižovatce umístěna kaplička - vlevo, sjíždíme mírným klesáním do obce Březník po hlavní silnici, na křižovatce v centru obce vpravo na Kralice nad Oslavou, po ujetí 100 m u sochy Svatého Josefa a budovy pošty vlevo po místní komunikaci k pohostinství Na Růžku.

3. Cyklotrasa pro náročné (zelená barva) v délce 22 km.

Na tuto cyklotrasu se lze napojit z vlakového nádraží Rapotice a Kralice nad Oslavou, kde lze parkovat a v Kralicích nad Oslavou je pohostinství. Volíme začátek cyklotrasy - Kralice nad Oslavou: Vyjedeme z vlakového nádraží na hlavní silnici, odbočíme vpravo a po ujetí 100 m opět vpravo po místní komunikaci (naproti sokolovně) směrem k železničnímu viaduktu, za viaduktem pokračujeme rovně kaštanovou alejí a kolem budov bývalé cídírny kůží vjíždíme po lesní cestě do údolí říčky Chvojnice a po jejích březích a lesní cestě pokračujeme až k ústí Chvojnice do řeky Oslavky cca 7,5 km, u ústí Chvojnice do Oslavky do obce Ketkovice (občerstvení v místním pohostinství na návsi), z Ketkovic po silnici směr obec Rapotice, z této silnice lze odbočit vlevo na obce Sudice (občerstvení- kaplička na návsi), kterou projedete po hlavní silnici a za obcí přes nechráněný železniční přejezd vyjedete na hlavní silnicí č. 23, kde odbočíme vlevo na Kralice nad Oslavou (klesání lesem až ke Spálenému Mlýnu silniční most přes říčku Chvojnici, kde můžeme buď pokračovat až do Kralic po silnici č. 23 nebo se lze také napojit na lesní cestu kolem této říčky - přijedeme k objektům bývalé cídírny, projedeme pod vysokým železničním mostem - Železňák), v Kralicích nad Oslavou odbočíme vlevo směrem na Březník a k vlakovému nádraží Kralice nad Oslavou.
Druhá varianta napojení na tuto cyklotrasu je vlakové nádraží Rapotice: Z vlakového nádraží Rapotice (možnost parkování) přijedeme k železničnímu přejezdu - vlevo, přejedeme ho a po silnici směrem na Ketkovice ujedeme cca 400 m a odbočíme vpravo na obec Sudice, nebo vyjedeme z vlakového nádraží vpravo na silnici, která nás dovede k silnici č. 23 (centrum obce Rapotice - kaplička, pohostinství, samoobsluha, Základní škola a Obecní úřad), odbočíme vlevo Kralice nad Oslavou, tato silnice nás dovede ke Spálenému Mlýnu, kde se napojíme na lesní cestu vlevo kolem říčky Chvojnice a pak již podle první varianty.

Jste Pocitadlo Breznik návštěvníkem. WebMaster: Geotrips.eu - virtuální prohlídky, panorama 360 stupňů a interaktivní mapy města obce turistické cesty cyklostezky běžecké trasy lyžařské areály hotely restaurace prodejny.Geotrips.eu

Pozor: Tyto stránky již nejsou aktuální, nové stránky obce naleznete na adrese www.obecbreznik.cz